About Volocopter GmbH

The pioneer in the development of electrical air taxis that take off and land vertically (eVTOLs), Volocopter builds aircrafts that are based on drone technology and carry up to two people. The company will establish Urban Air Mobility (UAM) in addition to current transportation options in megacities globally. Their aim is to offer affordable on-demand air taxi services and save people time by flying them safely to their destination. Volocopter cooperates with leading partners in infrastructure, operations and air traffic management to build the ecosystem necessary to bring Urban Air Mobility to life. In 2011 Volocopter performed the first ever manned flight of a purely electrical multicopter and has since showcased numerous public flights of its full-scale two-seater aircrafts, most notably the autonomous flight in Dubai in cooperation with the local Road and Transport Administration (RTA) in 2017. Founded by Stephan Wolf and Alexander Zosel, Volocopter has more than 150 employees in offices in Bruchsal, Munich and Singapore and is managed by CEO Florian Reuter, CTO Jan-Hendrik Boelens, and CFO Rene Griemens. The company has raised a total of €35 million, Daimler and Intel are among the investors.

Über Volocopter GmbH

Der Pionier in der Entwicklung von elektrisch angetriebenen senkrecht startenden Flugtaxis (eVTOL), Volocopter, baut Fluggeräte, die auf Drohnentechnologie basieren und zwei Passagiere an ihr Ziel fliegen. Das Unternehmen wird Urban Air Mobility (UAM) in Ergänzung zum Nahverkehr in Megastädten etablieren. Ziel ist es einen bezahlbaren on-demand Flugtaxiservice anzubieten und Menschen Zeit zu sparen, indem man sie sicher direkt an ihr Ziel bringt. Volocopter arbeitet mit führenden Partnern bei den Themen Infrastruktur, Betrieb und Flugsicherung (ATM) zusammen, um das gesamte Ökosystem rund um Flugtaxis aufzubauen und Urban Air Mobility zu realisieren. 2011 führte Volocopter den ersten bemannten Senkrechtflug eines elektrisch angetriebenen Multikopters durch. Seither hat das Unternehmen mehrere öffentliche Flüge mit seinem zweisitzigen Volocopter in Originalgröße durchgeführt. Hervorzuheben sind insbesondere der autonome Flug 2017 in Dubai in Kooperation mit dem lokalen Verkehrsministerium (RTA). Stephan Wolf und Alexander Zosel gründeten Volocopter 2011, das Unternehmen hat mittlerweile über 150 Mitarbeiter in Büros in Bruchsal, München und Singapur. Volocopter wird von CEO Florian Reuter, CTO Jan-Hendrik Boelens und CFO Rene Griemens geführt und hat in Summe über € 35 Millionen Kapital aufgenommen. Daimler und Intel gehören zu den Investoren.
Volocopter headquarters

2725 x 1759 Pixel

Photo: Volocopter

Florian Reuter

Chief Executive Officer (CEO)

ENGLISH
Following a degree in business engineering and a number of years as management consultant he was most recently responsible for the development of technologystart-ups as Venture Manager in central research with Siemens AG Munich. He now applies his many years of experience in the strategic positioning of High-Tech innovations within international markets to Volocopter GmbH.
DEUTSCH
Nach einigen Jahren als Unternehmensberater war der studierte Wirtschaftsingenieur zuletzt als Venture Manager im Bereich der zentralen Forschung bei der Siemens AG München für den Aufbau von Technologie-Startups verantwortlich. Seine langjährige Erfahrung in der strategischen Positionierung von High-Tech Innovationen an internationalen Märkten bringt er nun in die Volocopter GmbH ein.

Jan-Hendrik Boelens

Chief Technology Officer (CTO)

ENGLISH
At Airbus he lead the development of electrical systems for helicopters and has long term experience in the international aviation industry. As Chief Engineer he managed several transnational development projects pertaining to helicopters and can boast a wide range of experience in safety-critical software development.
DEUTSCH
Er leitete bei Airbus die Entwicklung der elektrischen Systeme für Hubschrauber und verfügt über langjährige Erfahrung in der internationalen Luftfahrtindustrie. Er leitete als Chief Engineer mehrere transnationale Entwicklungsprojekte im Hubschrauberbereich und verfügt über einen breiten Erfahrungsschatz im Bereich der sicherheitskritischen Softwareentwicklung.

Rene Griemens

Chief Financial Officer (CFO)

0.8 MB

ENGLISH
Rene Griemens, with an investment banking and consulting background (Citibank and McKinsey & Company), first entered the startup world in 2000 as CFO of the Berlin-based startup dooyoo. Until recently, Griemens was CFO at Kreditech, where he helped increase the valuation of the company thirtyfold and raised approximately half a billion Euros in equity and debt. Throughout his career he participated in over 80 different financing and M&A transactions and IPOs.
DEUTSCH
Rene Griemens war viele Jahre in der Investment- und Beratungsindustrie (Citibank und McKinsey & Company) tätig, bevor er 2000 als CFO und später CEO des Berliner Unternehmens dooyoo erstmals den Schritt in die Start-up-Welt machte. Bis vor kurzem war Griemens CFO bei Kreditech, wo er dazu beitrug, die Bewertung des Unternehmens zu verdreißigfachen und rund eine halbe Milliarde Euro Eigen- und Fremdkapital einwarb. Er war in seiner Karriere bisher an mehr als 80 unterschiedlichen M&A-Transaktionen, Finanzierungsrunden und Börsengängen beteiligt.

Stephan Wolf

Co-Founder

ENGLISH
After over 25 years of experience in software development, including for Siemens in industrial automation, various awards and publications, Stephan developed the concept of a manned multicopter in 2011. Network technology as his main emphasis led him to the vision of a distributed redundant system which today constitutes the central nervous system of the Volocopter. With his technical foresight he is a sparring partner for our development teams. He and fellow founder Alex Zosel know each other since they were adolescents together in the skateboard halfpipe.
DEUTSCH
Nach über 25 Jahren Erfahrung in der Software-Entwicklung, u.a. für Siemens im Bereich der Industrieautomatisierung, mehreren Auszeichnungen und Publikationen, entwickelt Stephan 2011 die Idee eines bemannten Multicopters. Sein Themenschwerpunkt Netzwerk-Technologie führte ihn zur Vision eines verteilten, redundanten Systems, das heute das zentrale Nervensystem des Volocopters ausmacht. Mit seinem technischen Weitblick ist er Sparringspartner unserer Entwicklerteams. Er und Mitgründer Alex Zosel kennen sich seit gemeinsamen Jugendzeiten in der Skateboard Halfpipe.

Alexander Zosel

Co-Founder

ENGLISH
In 1981, aged just 15, he construed and built one of the first skateboard halfpipes in Germany together with a few friends. Whilst studying for his degree in civil engineering he developed his first patent and in his capacity as ìSerial Entrepreneurî and self made man he is now an entrepreneur through and through. With his enthusiasm and his firm belief in his vision regarding mobility of the future in the third dimension he brings much innovative buzz to the whole team.
DEUTSCH
Schon als 15-Jähriger konstruierte und baute er 1981 zusammen mit Freunden eine der ersten Skateboard Halfpipes Deutschlands. Während seines Studiums des Bauingenieurwesens entwickelte er sein erstes Patent und ist heute als "Serial Entrepreneur" und Selfmademan durch und durch Unternehmer. Mit seiner Begeisterung und dem festen Glauben an seine Visionen zur Mobilität der Zukunft in der dritten Dimension bringt er viel innovative Energie ins ganze Team.